همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی بحرینی با حمایت نیروهای سپر جزیره به کاروان های عزا در بخش های مختلف بحرین حمله کردند.

حمله نیروهای امنیتی بحرین به کاروان های عزاداری

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ایمن حلاوی گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی در این زمینه افزود: نیروهای امنیتی آل خلیفه با بمب های صوتی و گازهای اشک آور به عزاداران بحرینی که مشغول عزاداری برای سالگرد شهادت حضرت فاطمه(س) بودند، حمله کردند.

این روزها برگزاری مراسم عزا، جرمی است که دولت بحرین به خود حق می دهد تا به عزاداران حمله کند. حتی شرکت در مساجد نیز برای برگزاری این مناسبت ها ممنوع است.

نیروهای امنیتی حتی با شلیک گازهای اشک آور به مساجد برای قطع برنامه های این مناسبت ها به خود تردید راه نمی دهند. این حملات در شهرها و روستاهای مختلف بحرین به وقوع پیوسته است.

گزاشگر این شبکه تصریح کرد: روزنامه انگلیسی آبزرور در سرمقاله خود این عنوان را انتخاب کرد که" باید از اقدامات وحشیانه در خلیج فارس انتقاد کنیم".

این روزنامه تصریح کرد: رژیم های پلیسی شاید بتوانند اراده ملت برای داشتن زندگی بهتر را سرکوب کنند ولی نمی توانند ملت را راضی کنند و تغییرات روی خواهد داد.

این روزنامه از معیارهای دوگانه غرب در تعامل با جنبش های تغییر در جهان عرب انتقاد کرد و افزود: روابط دوستانه انگلیس با کشورهای عرب خلیج فارس باعث شده است که لندن انتقادات کمتری در برابر سرکوبگری این رژیم ها داشته باشد.

موضع گیری روشن انگلیس در برابر جنبش های تغییر در شمال آفریقا ولی سکوت این کشور در برابر این سرکوبگری یک اشتباه راهبردی و شکست اخلاقی است.

کد خبر 132704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز